Categories

اعلان

Loading…

شعر؛ په فرد پورې منحصره ژبه ده| ګل رحمن رحماني 

  هغه څه چې شعر د تخلیق یا لیکنې له نورو بڼو جلا کوي، ښايي همدا په فرد پورې منحصره ژبه وي چې له کلمو، عواطفو، غږونو، حرکاتو، سمبولونو او نښو د کلمو د کارونې له لارې څرګندېږي او د بیان جوګه ګرځي.

   دا یوه داسې ژبه ده چې له ژوند څخه زموږ تجربې او مشاهدات له شاوخوا نړۍ سره نښلوي، په شعر کې کلمې له ځان سره ځانګړی فکر، احساس او روح لري چې اکثره یې ظرافت، ابهام او مرموزیت لري. 

  په شعر کې هره کارېدلې کلمه زرګونه پوښونه لري چې د بیا بیا لوستنې له لارې یو یو را سپړل کېږي. شعر همغسې چې لوستونکي ته زیات شیان څرګندوي، برعکس ورڅخه زیاتې خبرې پټوي هم. د شعر کلمې له رمز او رازونو ډکې دي چې په شعر کې له خپل واقعي ارزښت څخه وړاندې ځان څرګندوي، همدا لامل دی چې د شعر یو ځلي لوستنه موږ د شعر تر روح او مانا پورې نه رسوي.

شعر دوه اړخونه لري: جسم او روح

هغه څه چې موږ ورته جسم وایو، ددې ماجرا بېرونۍ بڼه ده، لکه کلمه، ریتم، وزن، اهنګ او هره بله ټکنالوژي چې د شعر په ظاهري جوړښت کې کارېږي، خو د جسم له پېژندنې وروسته روح ته ځو چې د شعر له زر ځلي لوستنې پرته نه حاصلېږي.

  له موږ نه هر یو د یوه ځانګړي شعر د لوستنې له لارې یوه ځانګړې دنیا انځوروو او له شعر نه په فرد پورې منحصر برداشت حاصلوو چې ممکن د هغه روح سره چې شاعر په پیل کې په خپل شعر کې ځای پر ځای کړی دی، له ځمکې تر اسمانه توپیر ولري.

د شعر روح زموږ له منګولو ازاد او خپلواک دی، موږ یې د تخسیر ځواک نه لرو، یوازینی کار چې ورسره کولای یو شو، هغه دا دی چې ملتیا یې وشي.

خوشحال بابا وايي:

بې نیاز څه خبر له نازه چې ناز څه دی

ستا د سترګو بلا واخلم ناز پر ما کړه 

یا د رحمان بابا دا وینا: 

دا جهان دې خدای له عشقه پیدا کړی

د همه وو مخلوقاتو پلار دی دا 

  اوس که پورتنیو بیتونو ته پام وکړو، نو د دواړو روح زما په ۱۴ کلنۍ کې یو رنګ درلود، په شل کلنۍ کې یې بل رنګ خپل کړ او اوس بیا بیخي له تېر او ورڅخه مخکنیو کلونو څخه متفاوت رنګ لري.

    د شعر ژورو ته ورښکته کېدل او خپله ورکه موندل څه اسانه کار نه دی، ددې موخې لپاره په زور سره هڅه او کوښښ کول  شعري ښکلا وژني او روح یې ټپي کوي.

    ښايي په شعر کې د ځینو کارېدلو تخنیکونو له زده کړې وروسته د  د استعارې، ایهام او کنایې په مرسته وتوانېږو چې تر یوې اندازې د شعر د روح تل ته ورښکته شو، خو دلته بیا هم اړکېږو او غوره به وي  چې په نهایت کې پل خپلو شهودو اعتماد وکړو، له کلمو سره په دې موخه جګړه کول، څو وپوهېږو چې شاعر یې شاته څه پټ کړي دي، له ستړیا او خستګۍ پرته بله پایله نه لري. 

    وايي: د هنر مانا د مخاطب له خوا موندل کېږي.

راځئ چې له شعر نه خوند واخلو، خپله مانا ورکړو، د شعري کلمو د ټپي کولو له لارې پر خپل ځان او روح د شعر لوستنې کړاو تحمیل نه کړو.

ژباړه او لیکنه ده.

پای

704 total views, no views today

onesignal_meta_box_present:
1
onesignal_send_notification:
response_body:
{"id":"b14a61fa-f21a-43eb-bb53-c764b0ddccd2","recipients":880,"external_id":"2e23b83f-0b8c-bc0a-94a3-f20c9580fce1","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}
status:
200
recipients:
880

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


۸

د خپلواکۍ 100 کالیزه Independence

استقلال | استاد عبدالله ويديال

دا لیکنه مې د هېواد د استقلال د (۱۰۰) مې کلیزې، یوې نمانځغونډې ته د وینا یوه برخه وه. د…

استقلال | استاد عبدالله ويديال

20 Oct 2019 خپلواکي مقالې تاند No comments

نور

د ژبې، رسنیو او سیاست خپلواکي | عمر بورا زماني

خپلواکي یو لوی نعمت دی چې انسان د خپلی خوښی او فیصلو اختیار په خپله ولري. د خپلواکۍ برعکس غلامي…

د ژبې، رسنیو او سیاست خپلواکي | عمر بورا زماني

02 Sep 2019 خپلواکي مقالې تاند No comments

نور

پر (اماني فکر) څو کرښې| خالد افغان

(اماني فکر) د ښاغلي بخت مرجان بختيار صيب کتاب دی چې په لنډو ورځو کې خپور شوی دی. کتاب د…

پر (اماني فکر) څو کرښې| خالد افغان

24 Aug 2019 uncategorized خپلواکي تاند No comments

نور

د خپلواکۍ سليزه؛ لنډه کتنه

د سیمه ییزو او ستراتیژیکو مطالعاتو مرکز هغه جګړه چې امير حبيب الله خان ونه کړه، محافظه کاري يې وکړه…

د خپلواکۍ سليزه؛ لنډه کتنه

29 Aug 2019 خپلواکي مقالې تاند No comments

نور
  • 1
  • 2